جهش تولید | چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۹

جوانه سبزیجات - تولیدات ویژه - نمایش محتوا

 

 

جوانه سبزیجات

جوانه های غلات و دانه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. دانه هایی که بیش از همه برای تهیه جوانه مناسب هستند، عبارتند از: ماش، عدس، گندم، جو، شنبلیله، تخمه کدو، کنجد، آفتاب گردان و سویا. گفته شده است در جوانه عدس و ماش دو ماده وجود دارد که وقتی وارد بدن می شوند، سلول های سرطانی را به تدریج از بین می برند. جوانه سویا از لحاظ ارزش غذایی با گوشت رقابت می کند و ضررهای گوشت را نیز ندارد، همچنین از لحاظ وجود ویتامین C، رقیب گوجه فرنگی است.جوانه دارای اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، قند طبیعی و مقدار زیادی املاح معدنی است و اگر چند نوع آن با هم خورده شوند می توان گفت که همه مواد ضروری بدن را به آن رسانده ایم. باورکردنی نیست که چنین موادغذایی ارزانی تا این حد از لحاظ ارزش غذایی کامل و مفید باشند.به هنگام مصرف جوانه ها، دیگر نگران نخواهید بود که آلوده به کود، سم شیمیایی یا سایر موادآلوده باشد، زیرا این مواد حیات بخش به دست و زیر نظر خود ما تهیه شده اند.برای به دست آوردن جوانه گندم  یا عدس را 24 ساعت در آب خیس قرار می دهیم و آنرا در روی پارچه نمناک تمیز که روی یک بشقاب قرار دارد پهن کنید. این جوانه ها حتما باید در طی روز انها را چندین بار نمدار کنیم وچندین بار آنرا در معرض نور قرار بدهیم تا بعد از چندین روز بتوانیم جوانه هر دانه ای را که پرورش داده ایم به دست آوریم.

Buds and seeds are rich in vitamins and minerals. Seeds that are most suitable for the preparation of seedlings,