جهش تولید | دوشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۹

خوردنی و نخوردنی های ماه رمضان - تولیدات ویژه - نمایش محتوا

 

 

خوردنی و نخوردنی های ماه رمضان

بعد از باز کردن روزه با آب گرم بهتره یک لیوان شیر به همراه چند عدد خرما هم مصرف بشه. استفاده از شیر و خرما انرژی و قند از دست رفته بدن رو جبران می کنه، همچنین شیر می تونه جایگزین مایعات از دست رفته بدن باشه.خرما یک میوه پربرکت است که به ویژه در طول ماه مبارک رمضان مصرف می شود. مصرف خرما نه تنها یک رسم در طول این ماه مبارک است، بلکه یک میوه زیبا و خوشمزه برای خوردن است.توصیه می شود افطار خود را با خوردن 2-3 خرما شروع کنید، خرما قند مورد نیاز بدن را فراهم می کند و به بازگرداندن قند خون بعد از روزه کمک می کند.یکی از شایع ترین علل سردرد یا سرگیجه در ماه رمضان قند خون پایین است، همین دلیل است که خوردن خرما در شروع افطار بسیار مفید است و توصیه می شود .برای دریافت مواد غذایی استفاده از سوپ یا آش می تونه فواید زیادی برای بدن داشته باشد. غذاهایی مثل سوپ و آش در عین اینکه سرشار از ویتامین و پروتئین هستند، غذاهای ساده ای هستند و اگه در افطار یک کاسه آش یا سوپ مصرف کنی می تونی بعد از گذشت یکی دو ساعت یک شام مفصل هم نوش جان کنی. سوپ و آش به سرعت هضم میشن و با غذاهای حجیم و مفصل تداخلی ندارند. ضمناً آش و سوپ میزان عطش بدن رو کم می کنند و امسال که ماه رمضان در فصل گرم واقع شده یک گزینه خوب برای استفاده بعنوان افطار هستند.