جهش تولید | سه‌شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۹

مواد غذایی مناسب سحری - تولیدات ویژه - نمایش محتوا

 

 

مواد غذایی مناسب سحری

از آن جایی که وعده ی سحری یکی از مهم ترین وعده ها در ماه رمضان است، لازم است به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. در این قسمت قصد داریم شما را با مواد غذایی ای آشنا نماییم که به شما کمک خواهد کرد در طول روز کمتر احساس گرسنگی و تشنگی نمایید.در ابتدا این نکته را در به یاد داشته باشید که سحری باید به مانند وعده ناهار باشد. خوردن غذاهای کامل به همراه پروتئین یکی از بهترین گزینه های سحری هستند. شما می توانید از غذاهایی مانند عدس پلو، لوبیا پلو و سبزی پلو برای سحری به میزان بیشتری استفاده کنید.بدن انسان کربوهیدرات ها را به آهستگی هضم می کند که به آزاد کردن تدریجی انرژی طی ساعتهای روزه داری کمک می کند. متخصصان تغذیه تأکید دارند که برای وعده سحری باید از غذاهای متنوع مانند هیدروکربوتها،فیبرها و پروتئینهای کم چرب استفاده کرد. کربوهیدراتها در غذاهای سرشار از فیبر مانند نان و فطیرهای تهیه شده از غلات کامل وجود دارد.هنگام سحر دقت داشته باشید که نباید بعد از غذا به سرعت سراغ چای بروید. نوشیدن چای مخصوصا نوع پر رنگ آن می تواند باعث کاهش جذب آهن در بدن شود همچنین میزان دفع ادرار بالا رفته و مواد معدنی از بدن خارج می شود.استفاده از سبزی ها در هنگام سحر می تواند کمک خوبی به دستگاه گوارش و تامین آب بدن کند. این خوراکی ها منبع خوبی از فیبر و آب هستند پس باید هنگام سحر به میزان بیشتری از آن ها استفاده کنیم.